چاره‌ای جز فروش قاعده‌مند ملک برای اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری نداریم

به گزارش دزفول 24 به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول، سید باقر موسوی فخر روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه چاره‌ای جز فروش قاعده‌مند ملک برای اجرای طرح‌های عمرانی شهرداری نداریم افزود: شهرداری دزفول با داشتن املاک متعدد مانند سرمایه داری است که در فقر زندگی می‌کند.

علیرضا زمانی راد رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای شهر دزفول نیز در این باره گفت: با توجه به مطالعات چند سال بودجه شهرداری متوجه شدیم اگر روال بدین شکل پیش برود طرح‌های عمرانی همچنان متوقف می‌مانند.

وی افزود: در نظر گرفتن سهم طرح‌های عمرانی از فروش املاک به عنوان یک راهکار برای خارج شدن شهرداری از این شرایط است لذا هر قطعه از زمین‌های تعیین شده شهرداری برای فروش توسط سه کارشناس قیمت گذاری شد.

رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای شهر دزفول با تاکید بر لزوم استفاده بودجه فروش ملک برای اجرای طرح‌های عمرانی و جلوگیری از مصرف شدن این بودجه در هزینه‌های جاری شهرداری اظهارکرد: این طرح‌ها باید در شورای اسلامی شهر دزفول تصویب شوند.

وی ادامه داد: ۲۰۰ طرح ریز و درشت برای اجرا از محل فروش املاک در نظر گرفته شده که اعتبار اجرای آنها چند برابر سه هزار میلیارد ریال ارزش زمین‌های مدنظر است.

علیرضا مجدی نسب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این باره گفت: باید با تاسیس یک شرکت و واگذاری زمین‌ها به آن از هزینه کرد اعتبار به دست آمده از محل فروش املاک در سایر مصارف شهرداری هزینه نشود.

محمدحسن پرآور نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دزفول نیز با تاکید بر لزوم بررسی مستندات قانونی برای فروش املاک شهرداری اظهارکرد: باید بررسی شود که در بودجه سال چه میزان اعتبار در این خصوص تعیین شده است ضمن اینکه باید مشخص شود کدام زمین برای اجرای کدام طرح به فروش برود.

وی افزود: اینکه تمام املاک مدنظر را یکجا به فروش برسانیم و در اختیار شهرداری قرار دهیم رویه درستی نیست.

غلامعلی رسالتی‌فر رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر دزفول نیز با اعلام مخالفت خود با تعیین یک زمین برای اجرای یک طرح عمرانی بر لزوم دسته بندی طرح‌های خرد و کلان و زمین‌های در نظر گرفته برای فروش تاکید کرد.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح خرد و کلان در شهرداری داریم که حدود هفت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل فروش املاک برای اجرای این طرح‌ها در نظر گرفته شده است ضمن اینکه ارزش کل زمین‌های در نظر گرفته شده برای فروش در مرحله نخست نیز برای تامین اعتبار در نظر گرفته شده کافی نیست.

رسالتی‌فر با بیان اینکه شهرداری در اجرای طرح‌های خرد خود نیز مانده است، افزود: با فروش هر قطعه زمین می‌توان چند طرح خرد را اجرایی کرد و موجب رضایتمندی مردم شد.

توضیحات رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در خصوص لغو نشست قبلی رسمی شورای شهر

سید باقر موسوی فخر در ابتدای نشست رسمی شورای شهر توضیحاتی در خصوص دلیل لغو جلسه رسمی قبلی شورا ارائه داد.

وی با بیان اینکه ساعاتی پیش از شروع نشست شورا جلسه ای با حضور چهار عضو شورای شهر، فرماندار، شهردار و مسئولین بانک ملل و شرکت زیبا سازه توسکام در خصوص زمان افتتاح پارکینگ عقیق و تداوم همکاری مشترک در محل فرمانداری برگزار شد افزود با توجه به اهمیت موضوع این نشست طولانی و موجب تداخل با جلسه رسمی و در نهایت منجر به لغو جلسه شورای شهر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به نتایج مثبت این نشست ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد اتمام و افتتاح پارکینگ دروازه و تداوم اقدامات عمرانی این مجموعه در دزفول باشیم.

وی در پایان ضمن پوزش از اصحاب محترم رسانه که جهت پوشش نشست در صحن شورا حاضر شده بودند و کلیه شهروندان ارجمند که پیگیر پخش زنده جلسات شورای شهر هستند تصریح کرد همواره بدنبال برگزاری منظم جلسات رسمی هستیم و جلسات رسمی شورا عصر یکشنبه و صبح چهارشنبه ها طبق روال برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر دزفول طبق دستور کار اعلام شده قرار بود دویست و سومین نشست رسمی شورای شهر عصر یکشنبه ۱۹ آذرماه برگزار شود که علیرغم اطلاع رسانی این جلسه به دلیل طولانی شدن جلسه مدیریت شهری با مسئولین موسسه ملل لغو شده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در ادامه با اشاره به پایان سهمیه قیر شهرداری دزفول گفت: نشستی با معاون عمرانی استاندار خوزستان برگزار و درخواست سهمیه قیر ۱۴۰۲ را دادیم که قول دادند ظرف مدت یک هفته این سهمیه تخصیص یابد.