تشکیل پرونده برای ۶۰ متخلف یلدایی در دزفول

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول گفت: طی سه روز گذشته با اجرای طرح افزایش نظارت بر بازار شب یلدا برای ۶۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان پرونده تشکیل شد.

محمد غلامی  با بیان اینکه نظارت بر بازار در آستانه شب یلدا افزایش یافته است، افزود: بیش از ۲۰۰ واحد صنفی در سه روز گذشته مورد ارزیابی تیم های نظارت شب یلدا در دزفول قرار گرفتند که برای یک سوم از این واحدهای صنفی به دلیل مشاهده تخلف، پرونده تشکیل شد.

وی با بیان اینکه همه ساله در آستانه شب یلدا برخی کالاها و خدمات خاص این ایام به دلیل افزایش تقاضا دستخوش نوسان می‌شوند افزود: نظارت بر بازار در ایام منتهی به شب یلدا به منظور جلوگیری از نوسانات قیمتی با حساسیت ویژه‌ در دستور کار است.

ریس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول ادامه داد: گران فروشی، عدم درج قیمت، صادر نکردن صورت حساب و همچنین نداشتن فاکتور از مهمترین تخلفات ثبت شده در این نظارت ها بوده است.

وی تصریح کرد: گشت‌های بازرسی واحدهای صنفی در این طرح بر عرضه کالاهایی از قبیل آجیل و خشکبار، میوه و تره بار و شیرینی به عنوان اولویت نظارت می‌کنند.

ریس اداره صمت دزفول بیان کرد: گشت‌های مشترک صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف از میادین میوه، شیرینی فروشی‌ها و سایر واحدهای صنفی که از ابتدای آذرماه آغاز شده تا پایان این ماه ادامه دارد و پرونده واحدهای متخلف برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف واحدهای صنفی از جمله گرانفروشی، کم فروشی، نصب نکردن قیمت و امتناع از صدور صورتحساب را به شماره ۱۲۴ سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات گزارش کنند.

افزون بر ۱۲هزار واحد صنفی در دزفول فعال است.

نزدیک به چند هزار سال است که آخرین شب پاییز یعنی شب یلدا که تاریک ترین و درازترین شب سال است توسط ایرانیان جشن گرفته می‌شود؛ جشن یلدا یکی از اصیل‌ترین و ارزشمندترین آموزه‌های سنتی در باورهای سنتی ایرانیان باستان است که حامل نمایش دقیق و ماندگاری از غنای فرهنگ و آداب و سنن ایرانیان است.

اهمیت و جایگاه این آیین در میان ایرانیان سبب شد که سازمان میراث فرهنگی در ۱۳۸۷ هجری خورشیدی، مراسم شب یلدا را به عنوان یکی از آیین‌های باستانی ایران در تقویم این مرز و بوم به ثبت برساند./ ایرنا

برچسب ها :