تاریکی معابر شهری از چالش‌های مهم دزفول است

تاریکی معابر دزفول را می‌توان یکی از چالش‌های مهم شهری دانست که همواره ضعف مسئولان مربوطه در رفع آن را به روشنی نمایان کرده است.

به گزارش دزفول24 به نقل از دزپرس، مشکل کمبود و نبود روشنایی در سطح شهر از جمله مسائلی است که همواره مورد انتقاد شهروندان قرار گرفته است‌. البته در برخی نقاط، معابر به قدری تاریک اند که انسان را به یاد روزگار پیش از اختراع برق می‌برد؛ همچنین بی تدبیری متولیان مربوطه در رفع این معضل را به روشنی نمایان می‌کند.

بنابراین این نکته را نباید فراموش کرد که رفع مشکل تاریکی و تامین روشنایی کافی در سطح شهر، عزم جدی و تلاش بیشتر مدیریت توزیع برق دزفول را می‌طلبد.

یکی از شهروندان در این رابطه به خبرنگار دزپرس می‌گوید: در بیشتر نقاط شهری، بویژه در مسیرهای پر تردد، روشنایی کافی وجود ندارد؛ چرا که اغلب چراغ‌ها یا سوخته و‌ شکسته و یا نور کم و ضعیفی دارند؛ علاوه بر این بافت قدیم نیز در تاریکی مطلق قرار گرفته است.

به گفته یکی دیگر از شهروندان، تاریکی معابر حتی در ساعت های نخست شب، نه تنها موجب ترس از بروز حادثه و ایجاد تاثیر منفی در روحیه افراد می‌شود، بلکه نابهنجاری های اجتماعی و‌ یا وقوع برخی بهزکاری‌ها مانند سرقت را آسان تر می‌کند، از این رو درخواست ما از مسئولان مربوطه این است که گام های جدی تری در راستای تقویت روشنایی شهر بردارند.

البته کمبود روشنایی در برخی بوستان‌ها نیز همواره توسط شهروندان و دغدغه مندان شهری گزارش می‌شود که رفع آن بر عهده شهرداری دزفول است.

از سویی دیگر، رفع تاریکی جاده بن جعفر که همیشه مسیری خطر آفرین بوده‌، ورود اداره راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای را می‌طلبد.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دزفول در گفت وگو با خبرنگار دزپرس می‌گوید: گرچه روشنایی جاده شهرک بن جعفر بر عهده‌ی ماست، اما تا طرح تعریض جاده به طور کامل صورت نگیرد، نمی‌توان هیچ‌گونه قدمی برای رفع تاریکی آن برداشت.

محمد مهدی شریف اضافه می‌کند: تعریض بخشی از جاده که بر عهده‌ی شهرداری دزفول بود تکمیل شد؛ اما قسمت دیگر آن که مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان است، ناتمام مانده و پیش از تکمیل آن امکان تامین روشنایی در مسیر وجود ندارد.

مدیر توزیع برق دزفول نیز درخصوص وضعیت معابر شهری می‌گوید: اصلاح روشنایی معابر همواره در طول سال انجام ‌می‌شود؛ همچنین در راستای تامین روشنایی کافی در تمام نقاط شهر، برنامه‌ای موجود است که بزودی معضل تاریکی در برخی نقاط برطرف خواهد شد.

علیرضا شرف آبادی با بیان اینکه تامین روشنایی بافت قدیم دزفول نیز در دستور کار است، اضافه می‌کند: حدود ۴۰ هزار لامپ در سطح شهر وجود دارد که هر ساله، دو الی سه هزار تعداد از این لامپ‌ها تعویض می‌شوند؛ البته تعداد لامپ‌ های جدید به میزان اعتبارات تخصیص شده در هر سال نیز بستگی دارد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری “دو هزار لامپ ال ای دی” تعویض خواهد شد، ادامه می‌دهد: از ابتدای سال تاکنون ۵۰۰ لامپ ال ای دی و همچنین دو هزار و ۲۰۰ لامپ معمولی در نقاط مختلف شهری جایگزین لامپ‌های سوخته شده که در مجموع به دو هزار و ۷۰۰ عدد می‌رسد.

بر اساس گفته وی تعویض لامپ‌ها در مناطقی از جمله کوی آزادگان، مسیر عزاداری عاشورا و نقاطی از جاده شوشتر صورت گرفته است‌.