ناوگان اتوبوس سازمان حمل و نقل دزفول هوشمند می‌شود

علی وحدتی‌پور در اینباره گفت: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول از ادغام سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تشکیل شده است که مدیریت اتوبوس و تاکسی‌های شهری، حمل و نقل دانش‌آموزی، انجمن صنفی وانت کمپرسی‌ها و جایگاه‌های سی ان جی، مراکز معاینه فنی و پارکینگ‌های سطح شهر را برعهده دارد.
وی افزود: اقدامات اولیه برای اجرای این طرح انجام شده است که در صورت تحقق آن، علاوه بر حذف پول نقد، شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس مطلع خواهند شد، در صورت ایجاد مشکل برای هر اتوبوس شهروند مطلع خواهد شد که این امر در صرفه جویی وقت و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان موثر خواهد بود.
سرپرست سازمان‌ مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول گفت: تحقیقات گسترده‌ای برای اجرای این طرح انجام و مجوزهای اولیه اخذ شده‌اند.
وی با بیان اینکه تاییدیه‌های فنی این طرح گرفته شده و در مرحله اخذ قرارداد هستیم، اظهارامیدواری کرد: هوشمندسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری دزفول اوایل سال آینده محقق شود.
وحدتی پور درخصوص فعالیت ناوگان اتوبوسرانی دزفول گفت: ۱۰ مسیر اتوبوسرانی در حال حاضر در سطح شهر دزفول فعال است که در صورت تامین راننده، امکان ارتقا به ۲ برابر این ظرفیت وجود دارد.
وی افزود: ساعت حرکت اتوبوس‌ها با آغاز سال تحصیلی براساس فعالیت مدارس تنظیم و برخی خطوط احیا و تقویت شد به طوری که ۲ اتوبوس در مسیر زیباشهر راه اندازی و خطوط اتوبوس شهری در مناطقی مانند کوی سعدی، دانشگاه پیام نور اضافه شد.
سرپرست سازمان‌ مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول به فشار کاری رانندگان اتوبوس‌های شهری اشاره کرد و گفت: هر راننده به علت نبودن نیروی موردنیاز، به اندازه ۲ نفر کار می کند و فشار کاری زیادی متحمل می‌شود زیرا علاوه بر خطوط تعیین شده، حمل و نقل برنامه‌های ملی و فرهنگی، آموزشی، اداری و دولتی را نیز برعهده دارند که قدردان آنها هستیم.
وی با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسرانی در دزفول افزود: مجوزی برای استخدام راننده اتوبوس با وجود متقاضیان فراوان وجود ندارد که پیگیری‌هایی در این خصوص انجام شده و امید است بزودی مجوز افزایش راننده اخذ و ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی با همکاری شورای شهر ۲ برابر شود.
وحدتی پور اظهارکرد: برخی مناطق مانند پایگاه، پادگان، مسکن مهر زیباشهر، فرهنگ شهر، بهاران و پانصددستگاه، نیازمند فعال کردن خط اتوبوس شهری هستند ضمن اینکه خطوط مناطقی مانند مهرشهر و زیباشهر نیز باید تقویت شوند.