نصب سیستمهای اعلام حریق، خودبارش برای منازل، فروشگاهها و کلیه اماکن عمومی ضروری است

نصب سیستمهای اعلام حریق، خودبارش برای منازل، فروشگاهها و کلیه اماکن عمومی ضروری است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: نصب سیستم‌های اعلام حریق، خودبارش و استفاده از بیمه آتش سوزی برای منازل، فروشگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی ضروری است.

روح الله بهشتی فرد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه همواره پیشگیری از وقوع حادثه منجر به ارتقای ضریب ایمنی در ساختمان‌ها و منازل شده است، افزود: دلیل اینکه آتش سوزی گاه به طور وحشتناک توسعه پیدا می‌کند این است که یا دیر به وجودش پی برده‌اند، یا وسایل موجود نتوانسته‌اند به موقع آن را خاموش کنند و یا وسایل ایمنی و خاموش کننده در اختیار نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه همیشه نمی‌توان محل و منشا آتش سوزی را پیدا کرد، ادامه داد: افراد اغلب برای اعلام آتش سوزی در منزل مسکونی، مکان اداری، کارگاه یا فروشگاه حتی در هنگام حضور اشخاص نیز تردید و تاخیر می‌کنند به همین دلیل اهمیت سیستم‌های اعلام حریق اتوماتیک در آگاهی به موقع از وقوع حریق در تمام اماکن بسیار مهم است.

بهشتی فرد گفت: سیستم‌های اعلام حریق نسبت به افزایش دمای زیاد، وجود دود یا شعله در محیط تحت پوشش خود حساس هستند و با به صدا در آوردن صدای زنگ یا آژیر خطر و چراغ‌های چشمک زن دیگران را از وقوع خطر مطلع می‌کنند.

رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول تاکید کرد: باید در تمامی مکان‌های مسکونی، مغازه‌ها، محل‌های تجاری و اداری، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، از سیستم‌های اعلام حریق اتوماتیک استفاده شود.

وی ادامه داد: در کنار سیستم‌های اعلام حریق، سیستم خودبارش اتوماتیک که پس از فرمان سیستم اعلان فعال می‌شود، می‌تواند آتش سوزی را متوقف و یا از توسعه آن جلوگیری کند.

بهشتی‌فرد بر ضرورت استفاده از بیمه آتش سوزی تاکید کرد و گفت: حوادث آتش سوزی اجتناب ناپذیر بوده و ممکن است در هر مکان و لحظه اتفاق بیفتند و تمام سرمایه یک خانواده، سازمان یا گروهی را به خطر بیاندازند از این رو توصیه می‌شود افراد حتما منزل و محل کسب و کار خود را بیمه کنند تا درصورت بروز حادثه بتوان خسارات ناشی از آن را جبران کرد.