ثبت بیش از دو هزار زایمان طبیعی در دزفول

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول روند زایمان طبیعی در این شهرستان را صعودی توصیف کرد.

به گزارش دزفول 24 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، فاطمه بهرامی پور گفت: زایمان طبیعی در دانشگاه علوم پزشکی دزفول در ۶ ماهه اول امسال۱۴۰۲، ۲ هزار و ۶۲ مورد به ثبت رسیده است و در مقایسه با مدت مشابه پارسال که ۲ هزار و ۳۴ مورد بوده است، روند صعودی نشان می‌دهد.

وی آمار زایمان طبیعی در بیمارستان بزرگ دزفول (دکتر گنجویان) در نیمه نخست امسال یکهزار و ۷۲۲ مورد است، در صورتیکه در مدت مشابه پارسال یکهزار و ۶۸۵ زایمان بوده است که روند افزایشی داشته است.

بهرامی پور می‌گوید: زایمان طبیعی یک فرایند طبیعی و سرشتی است که با حداقل مداخله‌های پزشکی انجام می‌شود و از مزایای بسیاری برخوردار است.

مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص برخی از فواید زایمان طبیعی گفت: بهبودی سریع مادر پس از زایمان، میزان خونریزی کمتر حین زایمان، کم شدن مشکلات تنفسی نوزاد، سهولت در شیردهی و تماس پوست با پوست در ساعت اول تولد از مزایای زایمان طبیعی هستند.

وی افزایش ضریب هوشی نوزاد، تقویت سیستم ایمنی نوزاد، احساس مشارکت مادر در امر زایمان و درک نحوه تولد نوزاد و کمتر بودن عفونت بعد از زایمان و رایگان بودن زایمان طبیعی را از دیگر مزایای این روش زایمان عنوان کرد.