آمار رو به افزایش طلاق در دزفول نگران کننده است

به گزارش دزفول 24 به نقل از ایرنا نشستی با حضور نخبگان و فعالان اجتماعی و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه از شهرهای مختلف در دزفول برگزار شد، مسایل مختلف آسیب شناسی مطرح و کارگروهی برای بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی و حوزوی و همچنین فعالان اجتماعی برای تدوین طرح‌های منسجم و عملیاتی برای اجرا در شهرها و روستاهای تابعه دزفول تشکیل شد.

معصومه زرکی از فعالان اجتماعی حوزه خانواده با انتقاد از اجرایی نشدن طرح‌های تدوین شده برای حل آسیب‌های اجتماعی گفت: همه درمان و درد در مسایل اجتماعی را می‌دانیم ولی با وجود این شناخت شاهد هستیم که راهکارهای ارایه شده اجرا نشده و نمی‌شود.

وی گفت: مسایل مبتلا به خانواده از جمله طلاق و آسیب‌های آن را همه می‌دانند ولی به نظر می‌رسد که حل این مسایل با طرح‌های موجود قابل حل نیست و نیاز به راهکار جدید در این زمینه وجود دارد.

زرکی با بیان اینکه وضعیت رو به افزایش طلاق در دزفول نگران کننده است ادامه داد: روزانه حداقل پنج طلاق در دزفول رقم می‌خورد به گونه‌ای که هفته گذشته متاسفانه رکورد ۹ طلاق طی یک روز در دزفول ثبت شد که جای نگرانی است.

برخورد سلیقه‌ای برخی مسوولان و دستگاه‌ها در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، نگاه تنگ نظرانه، تک بعدی و غیرکارشناسی، عدم حمایت از گروه‌های مردمی، نداشتن تضمین اجرایی برای طرح‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و همچنین بین بخشی بودن آسیب‌های اجتماعی و عدم کار منسجم میان دستگاه‌های مختلف از جمله مسایل مطرح شده در این نشست بود.